Vuoden 2004 keväällä päässäni pyöri idea siitä, jos rupeasi kehittämään blogipalvelua suomenkielisille. Tällöin tarjolla oli lähinnä englanninkielisiä palveluita, eikä mikään niistä itseäni myöskään miellyttänyt. Idea alkoi kasvaa toteutukseksi, ja kesällä 2004 ensimmäinen versio Vuodatus.net -palvelusta näkikin päivänvalon ja blogini (jonka sittemmin olen arkistoinut), sai ensimmäisen julkisen kirjoituksen joka päättyi näin:

"Nyt olisi varmaan hiljalleen aika heittää linkkiä tästä jonnekkin muualle. Kiinnostaisikohan Pinserin kivoja ihmisiä?"

Pinserin Sami kirjoittikin mukavana ihmisenä aiheesta, ja siitä se kaikki lähtikin. En silloin olisi voinut kuvitella kuinka laajaksi palvelu kasvaa.

Nyt palvelussa käy viikoittain yli 250 000 eri kävijää lukemassa blogeja - joita onkin perustettu yhteensä yli 100 000 kappaletta yli kuuden vuoden aikana mitä palvelu on toiminut. Palvelun kehitys oli itselleni intohimon kohde, ja välillä heittäydyinkin ehkä liiallisesti kehitykseen mukaan. Vuodet ovat tuoneet myös mukanaan vastoinkäymisiä, ja välillä koin ne hyvinkin henkilökohtaisella tasolla - kyseessä oli kuitenkin minun palveluni, minun ajatuksestani syntynyt järjestelmä. 

2008 Vuodatus.net löysi uuden kodin yrityskaupan kautta, ja siirryin tällöin kokopäiväisesti kehittämään palvelua Iltalehden alaisuuteen. Tällöin aikaa löytyi vihdoin kehittää kunnolla, ja palvelu koki muodonmuutoksen vihdoinkin sellaiseksi kuin olin pitkään halunnut sen olevan.

Vuosia on mennyt todellakin useita, ja kesällä alkoi tuntua että olen antanut kaiken sen, mitä antaa voin, palvelulle. On aika katsoa eteenpäin, ja etsiä uusia haasteita. Tätä kautta nyt tieni viekin uuteen suomalaiseen start-up yritykseen Applifieriin, jossa titteliksi tulee Head of Product.

Vuodatus.net jatkaa, nyt vain ilman minua.